۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۶۴۴۶۶۸
حجت الاسلام سقای بی ریا در گفت و گو با رسا:

رعایت توصیه های بهداشتی واجب است | لزوم وضع قوانین جهت کنترل ترددها

رعایت توصیه های بهداشتی واجب است | لزوم وضع قوانین جهت کنترل ترددها
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با تأکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی مطرح شده ازسوی کارشناسان گفت: دولت جهت کنترل بیشتر ترددها قوانینی را وضع کنند.

حجت الاسلام محمدناصر سقای بی ریا عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، اظهار داشت: از کلیات دین این طور بر می آید که حفظ جان برای خود فرد و دیگران در برابر هر نوع خطری از جمله بیماری، حادثه دیدن، غرق شدن و... واجب است.

وی با بیان این که اگر انجام این واجب مستلزم یک مقدماتی باشد، فراهم کردن آن مقدمات واجب است، گفت: مثلاً اگر نجات عده ای از مؤمنان در گرو یک دارویی باشد و تهیه آن در توانمان باشد، باید آن دارو را تهیه کنیم.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) انجام مقدمه واجب را امری واجب دانست و تصریح کرد: به خصوص درباره بیماری های واگیردار کلیه اقداماتی که برای حفظ جان خود و دیگران لازم است، به عنوان مقدمه واجب، واجب می شود.

وی بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی مطرح شده از سوی کارشناسان تا رفع بیماری کرونا تأکید کرد و افزود: این که کارشناسان در خصوص ویروس کرونا تأکید می کنند که در خانه بمانید و صرفاً به اندازه رفع نیاز از منزل خارج شوید تا این زنجیره واگیردار قطع شود، بر مردم لازم و ضروری است که این نکات را رعایت کنند تا این بیماری مرتفع شود.

حجت الاسلام سقای بی ریا خارج نشدن از منزل جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا را ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: اگر کسی که نیاز به خرید پیدا می کند و امکان خرید اینترنتی را ندارد، با یک بار خروج از خانه خرید خود را به صورت یکجا انجام دهد تا کمترین دفعات مراجعه به مراکز خرید کاهش یابد؛ اگر جلوگیری از این بیماری در گرو این اقدامات باشد، به دلیل این که حفظ جان خود و دیگران را در پی دارد، واجب است.

وی با بیان این که جامعه اسلامی حتی باید برای حفظ جان غیرمسلمانان این جامعه تلاش کند، گفت: کسانی که تحت حمایت جامعه اسلامی باشند، هر چند که مسلمان نباشند، از حقوق مربوط به آن جامعه برخوردار هستند و حکومت اسلامی باید برای حفظ جان آنها نیز اقدام کند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر وضع قوانینی جهت جلوگیری از خروج مردم از منازل توسط دولت تصریح کرد: احساس می شود که باید بیشتر برنامه ریزی داشته باشیم؛ اشکالی ندارد که برای کنترل بیشتر، مقرراتی را وضع کنیم؛ اگر این که مردم نکات قابل توجه را رعایت نمی کنند، باید مقرراتی وضع شود؛ برخی کشورها برای محدود کردن بیرون رفتن مردم از خانه جریمه گذاشته اند.

وی افزود: دولت می توانند ورود و خروج افراد به بیرون از منزل و دلیل خروج از منزل را مد نظر قرار دهد و اگر فردی بیش از حد مقرر شده، رعایت نکرد، مورد جریمه قرار گیرد.

حجت الاسلام سقای بی ریا اظهار داشت: عقلا و دولت باید برنامه ریزی کنند تا مردم نسبت به رعایت موارد توصیه شده، ملزم شوند و این برنامه ریزی به مردم نیز اعلام شود تا بتوانیم موارد واجب را رعایت کنیم و شر این ویروس کنده شود./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شیخ حیدر
Iran, Islamic Republic of
۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
سال نو مبارک
«خلیک بالبیت»
در خانه بمانید
0
0